Marketing má za cíl jediné – prodat. Jeho zájem je ovšem velmi krátkozraký. Zatímco prodeje rostou, svět kolem začíná upadat. Mediální masáž nám sráží sebevědomí, odděluje nás od ostatních i vlastního nitra a za oponou působivého PR dochází ke drancování našich zdrojů. I mattering si klade za cíl prodat. Kromě toho ovšem usiluje o zacelení trhlin, které nedomyšlený marketing způsobil. Mattering nejde přes mrtvoly. Má své zásady, ze kterých nehodlá slevit. Stojí na důvěře, lidskosti, empatii a férovém jednání. Zní to krásně, že? Jak ale zásady matteringu aplikovat do firemní praxe? Dobrým vodítkem může být matteringové devatero!

  1. Na lidech záleží! Ať se jedná o spolupracovníky, dodavatele, zadavatele, klienty či koncové zákazníky – slučitelnost hodnot je pro matteringové podnikání naprosto klíčová.
  2. Važte si práce své i jiných Nepracujte pro lidi zadarmo, za příslib či pod cenou a nechtějte po ostatních, aby za takových podmínek pracovali pro vás.
  3. Jednejte s lidmi s respektem Všichni jsme jen lidé – ať je to dodavatel, šéf, kolega, zaměstnanec, … Respekt si zaslouží každý bez ohledu na pozici. Dobré vztahy jsou základními soft skills pro udržitelné fungování firmy (odzkoušeno za vás).
  4. Vyberte si Planet-friendly práci Dopady našich činů se nás týkají a environmentální hodiny tikají. Mějme proto k našim zdrojům úctu – nedrancujme je v zájmu zaopatření živobytí, třebaže jistý flek v korporátní mašinerii je rozhodně pohodlnější.
  5. Vzbuzovat důvěru = říkat pravdu Chcete-li, aby vám vaši zaměstnanci, dodavatelé či klienti důvěřovali, je potřeba mluvit i jednat pravdivě. Lež má krátké nohy a pověst se mnohem snadněji ztrácí, než získává.
  6. Spolupracujte se svým srdcem a intuicí Srdce často ví, i když hlava ještě nezná své „Proč?“. Rozum samozřejmě nevynechávejte, ale přizvěte k rozhodování také vaše niterné marketingové nástroje – srdce a intuici.
  7. Řešte věci s chladnou hlavou Druzí lidé nejsou hromosvodem vašich emocí, které neumíte zvládat. Než kolem sebe začnete plivat oheň, zkuste se projít nebo napočítat do deseti.
  8. Každá práce má svou cenu I ta nejmenší položka vás stála čas, úsilí a peníze. Do faktury proto patří také drobnosti, které druhá strana nevidí, či je vnímá jako „práci na 5 minut“.
  9. Buďte autentičtí a nežijte ve strachu Zbraní každého z nás je autenticita a kuráž na to ji vyjádřit. Jednejte, přestože máte obavy. Kdo se bojí, měl by jít do lesa, aby zjistil, že se nemá čeho bát.

Pokud byste chtěli proniknout do tajů hodnotového podnikání hlouběji, najdete už i v Česku matteringové specialisty. Lidé z designového studia Butterflies & Hurricanes jsou jeho předními propagátory. Butterflies & Hurricanes je aktivistické studio s názorem, který se nebojí otisknout také do své práce. Svým klientům se snaží kromě působivého designu dodat vyšší smysl a nový pohled na svět businessu. Workshop na téma Mattering si tým B&H připravil i pro účastníky programu Future for Food, který pořádá Impact Hub.

Kdo za tím stojí?

Finanční partneři